واژه نامه دوزبانگی
واژه نامه ها
این خطا در نتیجه ی به کار بستن قواعد توسط زبان اموز که هنوز با هنجارهای زبان دوم منطبق نیست که شامل خطاهای آوایی – صرفی – نحوی واژگانی – معنایی
هرگونه انحراف از هنجار های زبان دوم خطا نامیده می شود. انحراف در زبان گفتاری یا نوشتاری است.
این توانایی زبان آموز را یاری می دهد تا بر روابط واژگانی زبان دوم تسلط یابد.
به وسیله ی این توانایی ها می توان سبک های مختلف رسمی ، دوستانه ،غیر رسمی مۆدبانه و.... را تشخیص داد و نیز موفق به ساخت آنها شد.
الف – توان تمایز بین اقسام گوناگون کلمه و اجزای جمله
ب- تشخیص جایگاه ونقش صرفی و نحوی کلمه
ج- تشخیص صحیح انواع جمله ها
د- ساختن جمله های مختلف طبق قواعد زبان دوم
تفکر و اندیشدن به زبان دوم هدف و نتیجه ی نهایی یادگیری زبان است. کسی که به این مهارت دست یابد در کلیه ی دروس موفق است.