به نقل از بهداشت نیوز، محققان اظهار کردند: والدینی که به طور منظم برای کودکان کتاب میخوانند و یا با آنان در مورد کتابهای مختلف صحبت میکنند در آزمونهای ریاضی در سنین نوجوانی موفق هستند. در این تحقیق، محققان آلمانی ۲۲۹ کودک در سن سه سالگی تا پیشدبستانی و سپس ۱۲ تا ۱۳ سالگی را با آزمونهای مهارت ریاضی به صورت سالانه مورد ارزیابی قرار دادند.
محققان دریافتند کودکانی که در سنین پیش از دبستان در معرض محرکهای زبان و ریاضی قرار دارند در دوران دبستان و مقطع بعدی در خواندن و مهارت ریاضی موفقتر هستند.محقق این تحقیق، دکتر سیمون لرل از دانشگاه بامبرگ آلمان اظهار کرد: نتایج این تحقیق نشان میدهد قرار گرفتن کودکان در معرض کتابهای مختلف نه فقط موجب یادگیری بهتر آنان در خواندن و نوشتن میشود بلکه مهارتهای ریاضی آنان نیز تقویت خواهد شد.
فعالیت خواندن و نوشتن در کودکان و همکاری والدین با آنان موجب تعامل بیشتر والدین در خواندن و نوشتن و همچنین افزایش مهارتهای ریاضی شده و مهارتهای زبانی کودکان نیز تقویت میشود.
محققان در ادامه افزودند: این روش نه فقط در یادگیری تحصیلی مؤثر است، بلکه در آموزش کودکان به عنوان یک فرد، نقش وی در آینده به عنوان مادر یا پدر و شخصیت اجتماعی و اقتصادی نیز تأثیر بسزایی دارد.
نتایج این تحقیق در نشریه School Effectiveness and School Improvement منتشر شده است.